Pada pendapat saya pencapaian sekolah Bandar dan sekolah diluar Bandar memang mempunyai jurang yang begitu ketara. Ini mungkin disebabkan masalah infrastruktur di sekolah Bandar lebih baik daripada sekolah diluar Bandar. Perkara ini sangat mempengaruhi pencapaian murid-murid. Jika difikirkan kembali, kemudahan ICT pelajar-pelajar di sekolah luar Bandar agak ketinggalan dan kurang. Ini mungkin disebabkan masalah peruntukan dan kurangnya pendedahan. Selain itu, kurangnya penekan mengenai mengenai ilmu pengetahuan di kalangan murid luar Bandar
saya juga berrpendapat bahawa program transformasi perlu dilaksanakan dan dipergiatkan lagi agar jurang sekolah bandar dan luar bandar dapat di atasi agar pencapaian sekolah dapat dipertingkatkan tidak kira dimana saja berada. kita juga tidak harus membezakan sekolah bandar dan sekolah luar bandar.
Pada pendapat saya pencapaian sekolah Bandar dan sekolah diluar Bandar memang mempunyai jurang yang begitu ketara. Ini mungkin disebabkan masalah infrastruktur di sekolah Bandar lebih baik daripada sekolah diluar Bandar. Perkara ini sangat mempengaruhi pencapaian murid-murid. Jika difikirkan kembali, kemudahan ICT pelajar-pelajar di sekolah luar Bandar agak ketinggalan dan kurang. Ini mungkin disebabkan masalah peruntukan dan kurangnya pendedahan. Selain itu, kurangnya penekan mengenai mengenai ilmu pengetahuan di kalangan murid luar Bandar
ReplyDeletesaya juga berrpendapat bahawa program transformasi perlu dilaksanakan dan dipergiatkan lagi agar jurang sekolah bandar dan luar bandar dapat di atasi agar pencapaian sekolah dapat dipertingkatkan tidak kira dimana saja berada. kita juga tidak harus membezakan sekolah bandar dan sekolah luar bandar.
ReplyDelete